Vítejte na stránkách MG Car Clubu Česká republika!
Tyto stránky jsou určeny všem majitelům a fanouškům automobilů značky MG.
MG Car Club Česká republika je oficiálním národním centrem slavného MG CAR CLUBu založeného již v roce 1930.
Věříme, že Vám tyto stránky pomohou rozšířit si obzory o významné části automobilové historie zvané MG, najít nové informace a třeba i nové přátele.
Budeme Vám vděčni za jakékoliv podněty.

Kategorie: Novinky, Články

Evropský ředitel MGCC Hakan Sigemark navštívil Veteránské Rojení

Evropský ředitel MGCC Hakan Sigemark navštívil Veteránské RojeníPřinášíme rozhovor s mnoha zajímavými informacemi a postřehy + pár fotografií.

Ve dnech 13. až 15. června 2014 navštívil 13. Veteránské Rojení (organizované Czech Classic Cars Clubem na zámku Lobeč u Mšena) za bohaté účasti britských vozů evropský ředitel nejznámějšího britského klubu MG Car Club (MGCC), pan Hakan Sigemark. Pan Sigemark se přijel podívat ze Švédska na členskou účast českého MG klubu, který byl v minulém roce založen jako odnož původního britského MGCC. Mj. tento klub slaví letos 80. výročí založení, značka MG 90. výročí od založení.
Podařilo se mi zajistit, aby nám pan H. Sigemark poskytl interview, ze kterého jsem vybral několik mých otázek a jeho odpovědí.

Jak se Vám na Lobči líbilo, a to nejen z hlediska účasti klasických MG vozů, ale i celkové atmosféry, organizačního hlediska a vlastních účastníků?

img

Celou akci hodnotím jako velmi kvalitní, mohu opravdu srovnávat. Měl jsem možnost zúčastnit se spousty akcí pořádaných jak evropskými pobočkami MGCC, tak i britskými členy. Vaši pořadatelé zde odvedli skvělou práci. Osobně jsem si po dlouhé době zajezdil opět na MGB GT s pravostranným řízením, což jsem si užil. Trasa orientačního závodu s jízdou pravidelnosti byla v krásném prostředí, pouze povrch některých vozovek byl, myslím, pro starší klasické vozy poněkud náročnější. Velmi jsem si rovněž užil nedělní závod v jízdě do vrchu Nosálov. Blízkost výborné technické tratě tohoto závodu od místa srazu na zámku Lobeč je skutečně výjimečně výhodná. Celkový program, atmosféra mezi účastníky, vyhlašování výsledků, udělování cen, živá hudba, občerstvení a ubytování, vše bylo prostě, jak se patří na úrovni, jako na zámku. Bylo také zajímavé se zde setkat s řadou sportovních vozů české provenience a to jak předválečných, tak poválečných, včetně známých závodníků značky Škoda, konkrétně s panem Jelínkem, který mi věnoval svou knížku. Jezdí ve stále skvělé formě. Milým překvapením bylo pro mě i setkání s vaším pravidelným účastníkem na Lobči s klasickým vozem Saab 96, který je v původním stavu. Oceňuji, že jste otevření poskytnout možnost si zazávodit nejen pro vlastníky britských klasických vozů.

Jak hodnotíte rozjezd českého MG Car Clubu, s kterým jste měl možnost se seznámit?

img

Myslím si, že český MGCC odstartoval výborně. Úspěšný start je důležitý v každé automobilistické soutěži, je však třeba projíždět úspěšně všemi dalšími rychlostními zkouškami. Je to vždy jízda na delší vzdálenost. Švédský MGCC funguje od roku 1954 a průjezd všemi zkouškami nebyl vždy jednoduchý. V současnosti máme okolo 6000 členů, ale musíme řešit např. problém vysokého průměrného věku členské základny. V tomto směru mohu jen blahopřát panu Strnadovi, vašemu prezidentovi MGCC, k relativně velmi nízkému průměrnému věku české členské základny. Na rozdíl od většiny evropských klubů MGCC jsem na setkání na Lobči neviděl více novějších sportovních následovníků MGA a MGB, jako jsou jinde ke spatření vozy z přelomu 20. století typu MGF, MG TF a dalších. U nás mají tyto vozy přitažlivost pro mladší generaci, i když je tam problém rovnováhy mezi nižší pořizovací cenou vozu a vyšší pojistkou. V německém MGCC klubu mají 2500 členů, ale existuje tu např. silný konkurenční problém s druhým velkým MG klubem MGOC. Samozřejmě, že na evropských výročních setkáních své aktivity spojujeme. Vím, že v loňském roce se váš klub zúčastnil evropského setkání ve skotském Aviemore, přijeďte se letos podívat na evropské setkání na dánský ostrov Funen. Každá země má své výhody a nevýhody, my pomáháme zlepšit vzájemnou spolupráci. V tomto směru se už těšíme i na vaše zapojení do evropské spolupráce.

Mohl byste prosím uvést nějaké konkrétní náměty na takovou spolupráci?

img

Velmi dobře se nám osvědčila evropská MGCC příručka doporučených dodavatelů náhradních dílů pro MG a opraven MG v jednotlivých zemích. V případě potřeby náhradních dílů či opravy v kterékoliv evropské zemi se můžete spolehlivě na tyto vybrané dodavatele a opravny obrátit a dostanete rychlou, kvalitní a hlavně také přátelskou pomoc. Tento systém nám skutečně bezvadně funguje, v příručce uvedení dodavatelé mají s MGCC prověřené vztahy. Nyní se i vy v ČR můžete zařadit do tohoto seznamu, je to dobrá výhoda nejen pro členy českého MGCC, ale i české mechaniky a opravny MG, které můžete uvést do naší evropské příručky. Slyšel jsem, že je u vás řada takových šikovných lidí a dílen k dispozici, což také mj. může zvýšit cesty evropských MGCC členů do ČR. Budete tak moci realizovat i výměnné cesty. Když se na mě obrátíte, umožníme vám myslím rozumnou slevu na cenách náhradních dílů. Samozřejmě můžeme vám rovněž pomoci při účasti na evropských MG akcích a to nejen na globální, ale i na regionální úrovni. Obraťte se na nás a my vám samozřejmě umožníme zveřejnit informace o českých akcích vašeho klubu v našich publikacích, tak např. akce typu vašeho setkání na Lobči, plánovaného setkání v Třebíči a dalších.

Členové českého MGCC měli možnost se seznámit s novými modely MG, které se v současné době vyrábí v Číně. Popravdě, nemají příliš nic společného s klasickými sportovními vozy, tak jako byly MGA, MGB, V8, RV8, MGF, MG TF a další. Jak vidíte budoucnost značky MG v tomto směru?

Značka MG má dlouhou historii výroby klasických sportovních vozů, byla však bohužel ovlivněna různými fúzemi v rámci britských výrobců, konkrétně British Leyland, British Motor Corporation a v neposlední řadě firmy Rover, která nakonec po vlastních neúspěších v Evropě značku MG prodala do Číny. Čínští investoři (SAIC, Shanghai Automobile Industries Corporation) investovali přes 200 mil. britských liber do vývojového střediska v britském Longbridge s cílem zajistit si vývoj a design pro nová MG. Toto středisko zaměstnává okolo 200 lidí. Největší investice však logicky byla do výrobního závodu v Číně. V současnosti se model MG 6 neprodává moc dobře, model MG 3 je na tom mnohem lépe. Tyto modely se však vedle Číny prodávají pouze ve Velké Británii a Irsku, což není optimální. Nový model MG 5 vypadá velice zajímavě, ale není jasné, kdy přijde do výroby a do Evropy. Otázka nového skutečně sportovního MG je otevřená, myslím, že to plně závisí na strategii čínských vlastníků. Když nepůjdou nové modely dobře na odbyt, nebude ani nový „sporťák“.

Omlouvám se, že neodolám, ale ten problém vývoje nových modelů a nákladů na ně, velikosti tržního segmentu mimo Čínu apod. mi připomíná trochu situaci se švédským Saabem. Jak to s ním vypadá?

img

Jako Švéd jsem hrdý na dva velké automobilové výrobce, Saab a Volvo, v relativně malé zemi jako je Švédsko. Bankrot firmy Saab je bohužel výsledkem špatného řízení a hospodaření manažerů této firmy, kteří podcenili finanční náročnost vývoje nových modelů. Automobilka Volvo to na rozdíl od firmy Saab zvládla. Budoucnost vývoje a výroby nových modelů Saabu v Číně není jasná. Mnohem lepší situace je v oblasti švédské druhovýroby náhradních dílů a agregátů, takže současní vlastníci vozů Saab se nemusí obávat o svoje vozy. Popravdě řečeno, ve Švédsku máme ještě třetího výrobce vozů, kterým je exkluzivní značka hypersportovních vozů Koenigsegg. Zakladatelem této velice úspěšné firmy je Christian Koenig, který měl ve svých 18 letech sen, že vyvine hypersportovní auto. Nyní ve svých 45 letech vyrobil a prodal přes 100 hypersportovních vozů s cenou, která se pohybuje okolo 1,5 mil. EUR za vůz. Z hlediska zrychlení a výkonu je Koenigsegg uveden v Guinessově knize rekordů. Unikátní je třeba poměr váhy a výkonu vozů. Vůz, který váží okolo 1000 kg, má výkon 1000 koní, takže jde o poměr 1:1. Když se na ženevském autosalonu objevil nový model One:1, získal okamžitě 6 zákazníků z různých koutů světa. Je smutnou paralelou, že sbírka unikátních vozů Saab z muzea v Trollhattenu se rozprodala v aukci také do všech koutů světa…

Měl jste nyní možnost se seznámit s členskou základnou i s podmínkami, ve kterých funguje český MG car Club. Jaké jsou Vaše závěry z pobytu u nás, resp. doporučení, „message“ pro český MGCC?

Jak jsem se již zmiňoval, výborně jste odstartovali, nyní je třeba v tomto duchu pokračovat, poskytovat vašim členům „value added“ informace a služby, stále zvyšovat vzájemnou informovanost členů, využívat existující i nová internetová média a posílit celkovou řídící strukturu a administrativní procedury klubu, abyste se mohli dále na systémové bázi věnovat rozšiřující se členské základně. To vám rovněž umožní efektivní spolupráci s ostatními evropskými MG kluby, ať už jsou to ty větší jako je Nizozemí (3500 členů), Německo (2500 členů), Švédsko (6000 členů) nebo menší jako je Francie (900 členů), Belgie (250 členů), ale i Portugalsko, Malta, Slovinsko a další, kde je členství v MGCC jen v desítkách členů. Vedení MGCC je připraveno s vámi sdílet naše zkušenosti. Vytvářejte si kontakty s ostatními členskými kluby v Evropě, je jich nyní 22 a každý z nich má další regionální a krajové pobočky podle geografické rozlohy a potřeb svých členů. Přijeďte se podívat na naše srazy, kdy si jednotliví evropští členové vyměňují názory, nápady a zkušenosti. Využívejte naše podpůrné služby a aktivity, rozvíjejte s námi své osobní vztahy, jsme velmi přátelská komunita. Každý člen českého klubu se může obrátit na každý z evropských klubů. Neváhejte, pošlete mi své konkrétní dotazy, má e-mailová adresa je: hakan.sigemark@mgcc.se.
Děkuji vám za rozhovor, přeji vedení a všem v českém MGCC ze srdce mnoho úspěchů ve vaší další činnosti.

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

Nebyly přidány žádné komentáře.