Zdroj: https://www.mgcc.cz/index.php?a=novinky/pozdrav-z-lednoveho-plesu-federace-klubu-historickych-vozidel-fkhv  •  Vydáno: 28.1.2015 8:59  •  Autor: Jan Kroužek

Pozdrav z lednového plesu Federace klubů historických vozidel (FKHV)

Pozdrav z lednového plesu Federace klubů historických vozidel (FKHV)Pojďte nahlédnout do zákulisí „tak trochu jiné“ veteránské akce.

Známý evropský ples ve vídeňské Státní Opeře začíná slavnostním předtančením a neméně známou výzvou k tanci „Alles walzen“… Na letošním lednovém plese FKHV v Top Hotelu na pražském Chodově byl úvodem, namísto předtančení, promítán na velké plátno historický předválečný film pro pamětníky, v kterém namísto tanečnic a tanečníků z tzv. vídeňských lepších rodin, na plátně defilovaly v černobílé barvě známé české veteránské automobily a s nimi neméně známé postavy českého automobilového sportu; myslím, že tam nechyběla ani nejznámější česká závodnice, paní Eliška Junková, která by se letos dožila 115 let, jak konstatoval od mikrofonu pohotový moderátor Aleš Cibulka.  „Tak od té jsem dostala stříbrný vavřínový věnec.“, mi sdělila skromně, téměř nesmělým hlasem má švarná sousedka u stolu několika málo účastníků českého MG klubu, paní Daniela Karasová – „a mám ho stále doma, také jako památku na doby, kdy jsme s Pavlem (manželem) soutěžili v jeho krásné Tatrovce T57“. Touto krátkou konverzací pro nás odstartoval více než pětihodinový taneční veteránský maraton, společenská událost počátku automobilové sezóny 2015. U našeho stolu se pak v průběhu večera zastavila řada známých členů veteránských klubů v čele s panem Jiřím Černým z Rolls Royce klubu. Řada z nich se překvapivě přiznala, že také vlastní různé sportovní modely MG, i když letošní cestu na Nordkap prý podniknou za volantem klasické české Tatry. To nás samozřejmě jen povzbudilo, abychom je pozvali nikoliv na daleký sever, ale na blízký český jih, na 2. sraz MG v Česku, který se bude konat na podzim od 4.- 6. září, v této sezóně také se zahraniční účastí, včetně těch skandinávských MG z Norska, Švédska a Dánska.

Když nám Petr Kožíšek, kurátor sbírky historických automobilů z Národního technického muzea, předával u stolu pozvánku na únorovou vernisáž výstavy AUTOMOBILY JAWA, která se bude konat v tomto muzeu, málem jsem nechtěl věřit svým uším, když mi v průběhu diskuse o úspěších Ing. Janečka, výrobce vozů Jawa, jen tak mimochodem sdělil, že má doma také jedno předválečné MG TA. Tak se postupně náš stůl zaplňoval veteránskými přáteli, kteří si s námi přišli kamarádsky popovídat. Samozřejmě dobový orchestr Blue Star k tomu pěkně hrál „Ježka“, dámy v dlouhých toaletách se vlnily s youngtimers i oldtimers v rytmu swingu, vrcholní činovníci FKHV pronášeli krátké proslovy a zdravice, rozdávali čestné ceny a poháry. Na baru u sličných barmanek většinou mladší pánové popíjeli vodu života, fotografky a fotografové se pilně snažili brát momentky a další „kompromitující“ záběry, prostě plesání probíhalo, jak se patří. 

Lze tedy jen radostně konstatovat, že se ples vydařil a že se líbil nejen nám, členům prakticky nového českého MG klubu (i když s 80letou britskou tradicí MGCC), ale asi i všem ostatním letitým veteránským klubům, včetně váženého klubu entuziastů vozů Rolls Royce, z nichž někteří se na ples dostavili správně se svými aristokratickými vozidly. Těšíme se, že se znovu sejdeme za rok a to budou stát na parkovišti před hotelem i ukázkové sportovní vozy MG!

Na závěr ještě poslední, nicméně velmi významné ocenění (sic bez poháru a diplomu), které se týkalo aktivních členů našeho MG klubu – to pronesl moderátor z pódia od orchestru Blue Star, když ocenil, že na téměř vyprázdněném parketu zůstaly v ostrém rytmu boogie woogie jen dva mírně zadýchané taneční páry z týmu MG, samozřejmě připravené pokračovat aktivně dále v tanci. Orchestr by to prý už dál asi nevydržel, takže nás bude raději šetřit a vyhlásil pauzu. Nevím, jak orchestr, ale oba MG „yountimers“ zbylí na tanečním parketu, kteří svým věkem zhruba dvakrát převyšují věk svých MG, by tento ostrý rytmus vydrželi i nadále – vždyť jejich srdce i motory našich MG jsou přece zvyklé na vysoké obrátky!