Vítejte na stránkách MG Car Clubu Česká republika!
Tyto stránky jsou určeny všem majitelům a fanouškům automobilů značky MG.
MG Car Club Česká republika je oficiálním národním centrem slavného MG CAR CLUBu založeného již v roce 1930.
Věříme, že Vám tyto stránky pomohou rozšířit si obzory o významné části automobilové historie zvané MG, najít nové informace a třeba i nové přátele.
Budeme Vám vděčni za jakékoliv podněty.

Kategorie: Novinky, Články

Classic Motor Show 2013 v Birminghamu

Classic Motor Show 2013 v BirminghamuVe dnech 15. - 17. listopadu probíhala na NEC v Birminghamu 30. největší výstava klasických youngtimerů i oldtimerů v Británii – v 11 halách na ploše 82,000 m2 se ukazovalo více než 1500 vozů, 300 motocyklů, 269 autoklubů, kterou shlédlo více než 65.000 návštěvníků.

Byla to skutečně impozantní přehlídka všech významných značek, všech významných klubů, jakož i vozů významných celebrit (včetně ne dost známých automobilů členů známé skupiny Beatles) a vítězů různých historických závodů a přehlídek. Samozřejmě, na výstavě na více než 600 stáncích nechyběli dodavatelé inovací, náhradních dílů a všech možných mazacích a zkrášlovacích prostředků, firem nabízejících kompletní i částečné renovace, historická registrační čísla, tržní stánky všeho možného od závodního oblečení a knížek a to jak nových, tak second hand až po aukční a prodejní prostory. Aukční Silverstone vydražila rekordních 85 vozů za 2,85 mil. liber. Nejúspěšnějším prodejem se stal Aston Martin DB5 s vyvolávací cenou 80 tisíc liber, který se vydražil na 362 tisíc liber. Svůj podíl na stáncích si samozřejmě vybraly pojišťovny klasických vozů, z nichž Lancaster Insurance, založená původně MG Owner's Clubem se stala hlavním pořadatelem výstavy. Vedle všech těch krásných aut ale bohužel nestály žádné krásné slečny, nýbrž spíše britští senioři.

Jak si tedy vybrat? Popravdě jsem nevěděl, kam zajít dřív, zda se podívat na setkání u známého Aston Martin DB5 Seana Conneryho, představitele Agenta 007, nebo se přímo setkat se známou legendou Stirlingem Mossem, který vyhrál 212 závodů, včetně 16 Grand Prix a vyprávěl o své éře, nebo na různé show BBC jako Wheelers Dealers nebo Sport Bears, kde se každý mohl svézt ve vybraném historickém voze. A tak jsem se po rámcové prohlídce vydal přednostní cestou na stánky MG Car Clubu, abych se setkal s nějakou „MG celebritou“ i tam. Podařilo se - hovořil jsem jak s prezidentem MGCC Johnem Dayem, tak s jeho zástupcem, redaktorem klubového časopisu Safety Fast a dalšími! Rozhovor nezačal ze strany těchto pánů obvyklým „těší mne, jak se máte?“, ale „co bychom pro Vás mohli udělat?“. Tak jsme si to vzájemně probrali, oba pánové mne ujistili, že každý z českého klubu bude v Británii srdečně vítán na všech klubových akcích, a to nejen v Británii, ale třeba i v sousedním Rakousku nebo Německu. MGCC je připraven každému pomoci, představitelé MGCC zejména podtrhli slovo každému… Doporučili, aby se naši jednotliví členové zařadili do příslušných registrů MGCC podle typu vozidla. Hlavní společenské i technické aktivity MGCC probíhají právě na úrovni těchto registrů, které mj. vydávají své zpravodaje (newsletters) zaměřené technicky na konkrétní typy. Nabídli nám rovněž dát do svého programu v časopise Safety Fast! české akce a pozvání na ně. Řekl bych, že na Angličany se chovali velmi srdečně, a tak jsem se jim i zmínil, že by si mohli zajet k nám na 13. ročník Veteránského rojení na Lobči. Předběžný termín si zapsali do kalendáře a hlavně se jim líbilo, že tato akce probíhá v návaznosti na mezinárodní den veteránů, takže se termín dobře pamatuje. Vzhledem k tomu, že setkání proběhlo na neoficiální úrovni, uvidíme, jak bude dál, myslím, že se mi rozhodně podařilo vytvořit slušný odrazový můstek pro další jednání na oficiální úrovni. Nu, všechny suvenýry jsem si však musel jako každý jiný člen klubu sám zaplatit, jako suvenýr zdarma jsem dostal letmý polibek od jediné dámské zástupkyně klubu – byla asi znervózněná přítomností hodnostářů klubu, takže nebyl příliš vášnivý. Musím se přiznat, že jsem jí ve slušivém kostýmku nemohl ani poznat, v loňském roce jsem jí v Abingdonu viděl pouze bosky…

Když už jsme u značky MG, počtem vystavovaných aut a stánků MG soutěžilo tradičně s Triumphem, myslím, že velmi důstojně, i když nakonec výstavy byl Triumph oceněn více, to jsou asi ty lobby! Soutěžní vozy MG byly na stánku MG Owner's Clubu (MGOC), včetně moderního MG 6 a nového V8 supersportu, který by se určitě líbil všem vlastníkům V8 i u nás. Technik MGOC mi doporučil nové díly na zlepšení brzd mé V8, po kterém jsem již dlouho toužil - ale stejně si jeho řešení nechám prověřit v dílně u pana Strnada. Popravdě řečeno, na NEC v Birminghamu jsem hledal a myslím, že i našel mé nové tajné MG zbraně na příští okruhové Sosnění… V letošním září mne pan Strnad se svým Pluvačem ohňa předjížděl zleva i zprava, protože jsem ho stále zdržoval v jízdě. Věřím, že mé nově získané MG zbraně mi přece jen pomohou, abych ho již nezdržoval! Samozřejmě je na tomto místě neprozradím, mohu pouze ujistit, že se netýkají ani inovací a úprav z vystavovaného V8 supersportu, ani zbraní vystavovaného Aston Martin DB5 Jamese Bonda…

U velkých firem a pojišťoven se konaly různé ankety a soutěže s cílem získat zájem a adresy účastníků, takže mám vyhlídky na několik cest zdarma do Kalifornie nebo do Irska a Walesu. Na soutěž Lancaster Insurance, kde hlavní cenou byla nádherně naleštěná černá MG V8 bylo již pozdě, ta se uzavírala 25. října. Tak jsem tu krásnou V8 alespoň vyfotil, včetně dvou děvčat v kontrastním bílém kostýmu, které se nudily, takže mi zapózovaly na snímek. Byla to světlá výjimka celé výstavy, protože jinak vedle klasických vozů vesměs pózovali zasloužilí šedovlasí veteráni…

Ještě k těm šedovlasým veteránům, byla jich tam skutečně spousta, ale asi z dvou desítek rozhovorů mne zaujali z nich tři, které Vám tu krátce představím. Samozřejmě nebudu uvádět vedení MGCC. Jedním z těchto milých gentlemanů byl pan Peter Moore, sekretář Octagon Car Clubu, který sdružuje majitele většinou předválečných MG, kteří před svými nazdobenými vozy hřadovali na židličkách. Klub má velké dílny v Hickley a vystavoval spoustu náhradních dílů na prodej se slevou. Pro mne bylo potěšující, že mi pan P. Moore na rozdíl od jiných MG klubů dal slevu na několik knížek i odznaků.
Správným opakem anglického gentlemana byl ostřílený veterán, navíc i světoběžník, John Bartlett z British Motor Heritage, který, jak se ukázalo, strávil neuvěřitelných 22 let svého života za volantem na cestách s kempovacím autem po všech světadílech, včetně několika návštěv u nás. Dokonce u nás prý strávil také pár dnů ve vězení a dle jeho slov, než byl s prošlým vízem vyhoštěn, tak ho naše policie provezla v černé Tatře 603, která se mu velmi líbila. Jediné další české „auto“ typické pro onu dobu, které si zapamatoval, byla plátnem potažená tříkolka Velorex; John byl přesvědčen, že jí dostávali za odměnu tzv. vzorní úderníci, tak jsem mu vysvětlil, že šlo spíše o invalidní vozík zvaný též Netopýr, což jsem omylem přeložil jak Batman, takže jsme se dost nasmáli… John sice rozprodal svou sbírku veteránů, ale ještě stále pracuje na renovaci starých vozů pro British Motor Heritage. Jménem vedení nás pozval do největšího britského muzea veteránů v blízkém Gaydonu (Warwickshire), samozřejmě každý z členů českého klubu má možnost si nechat ověřit od British Motor Heritage původ svého vozu, za vystavení krásného certifikátu se ovšem něco zaplatí.

Tím třetím veteránem byl sekretář MG Midget Clubu, pan Stewart Watson, který, když z mé vizitky zjistil, že jsem jako on držitelem diplomu Imperial College v Londýně, tak mi dokonce věnoval zdarma různé nálepky z Midget Clubu, časopisy a zimní Midget čepici, ale pochopitelně nabízel i členství. Když jsem mu vysvětlil, že se členem nechci stát, že již jsem členem MGCC a manželka je členem MGOC, tak mne s klidem Angličana ujistil, že to nevadí a nabídl mi, aby se členem Midget Clubu stala naše dcera, o které jsem mu před tím vyprávěl. Na mou námitku, že naší dceři je teprve 11 let mi sdělil, že mají dokonce mnohem mladší 3letou majitelku Midgetu z USA, která si prý v aukci přes tatínkův mobil Midget zakoupila. Když jsem trochu zapochyboval, ukázal mi Stewart v klubovém časopise Mascot příslušný článek s fotkou. Naše dcera má vlastní mobil, takže o to si asi budeme muset dát větší pozor.

Na tomto místě, abych Vás neunavil, se zastavím s tím, že bude další pokračování, kdy Vám prozradím, s jakými vozy Beatles jezdili, který vůz vyhrál Concours a další zajímavosti, včetně mých dojmů a fotek z návštěvy stánků Jaguar Heritage, klubu policejních Jaguarů, který vyhrál soutěž nejlepšího malého klubu, klubu firmy Austin Healey, která slaví 100leté výročí, setkání se zástupci nejstaršího závodu jízdy do vrchu na světě Shesley Walsh atd. Myslím, že to pokračování bude rozhodně zajímavé.

Kdo bude chtít, mám k dispozici spoustu materiálů, časopisů i knížek. Příští rok se v Birminghamu pořádá 31. ročník Classic Motor Show, který bude asi ještě velkolepější, tak účast mohu všem jen doporučit.

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).

Jméno
Kontrola tyto znaky přepište do pole kontrola
Text
  b i u s img code url hr   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

, sosnění odpovědět
Drahý pane Kroužku, asi jsem tušil, že na příští Sosnění nazbrojíte a tudíž i já přijedu ne s Pluvačem ale konečně s V8 GTs